دسته‌بندی نشده

11 ابزار ضروری هر خانه

تصویر ابزار

از ابزار مناسب، جای مناسب استفاده کن . من این جمله را در روز های اول جوانی آویزه ی گوش خود کردم. در واقع پدرم ، وقتی که تصمیم گرفتم مستقل باشم و به تنهایی زندگی کنم ، ابتدا از این مطمئن شد که من  ابزار هایی را که باید داشته باشم در اختیار دارم.

از این بابت ، از پدرم ممنونم . خب میدانید چرا ؟ به هر حال بعضی اوقات ، مایه خجالت است (و البته گاهی هم گران است) که با یک متخصص ، برای تعمیر فقط یک چیز ساده ، تماس بگیرید. مثلا برای زمانی که متوجه می شوید پایه صندلی میز ناهارخوری، آن هم درست قبل از آمدن میهمانان ، تکان میخورد و شما آن ابزار را در خانه خود ندارید تا درستش کنید .

اگر حتی برای تولد 18 سالگی خود ، یک ست کامل از انبردست ها کادو نگرفته اید ، هنوز هم برای جمع کردن مجموعه ای از ابزارهای ضروری و مورد نیازتان دیر نیست.

در ادامه با ما همراه باشید تا بدانید متخصصان این حوزه ، به شما چه پیشنهاد میدهند .

 البته به این نکته هم دقت کنید که بسیاری از وسایل چند کاره در بازار هستند که می توانند هم در فضا و هم هزینه شما صرفه جویی کنند .

چکش ها

تصویر چکش

چکش ها ضروری ترین وسیله در هر جعبه ابزاری هستند. می‌توانید از آن‌ها برای بستن درب قوطی رنگ ،  بیرون کشیدن یک میخ اشتباه و یا در زمین کوبیدن تابلو “لطفا به گلها دست نزنید” در باغچه کوچکتان ، از آن استفاده کنید . مدیر ارشد Bethesda یک شرکت دانش بنیان در زمینه تعمیرات منزل به ما میگوید :  “خوب دقت کنید ، این یک چیزیست که حتما باید داشته باشید.”

 انواع مختلفی از چکش ها وجود دارند : مثل مدل سر گرد ، سر صاف ، لاستیکی اما چکش میخ – کش 16 سانتی که دارای یک سر شکافته و خمیده  است ، بدرد بیشتر کارهایی که میخواهید انجام دهید ، میخورد . و البته ،  آنقدر ها هم برای استفاده کردن ، سنگین نیست .

متر نواری

به دنبال چیزی باشید که حداقل 7.5 متر طول داشته باشد . این وسیله ، تقریبا می تواند برای اندازه گیری هر چیزی ، در داخل و یا خارج از خانه ، بدرد بخور باشد. وینتا جکسون ، که در مورد تعمیرات خانه در سایت Handymans Daughter  یادداشت می نویسد، می گوید : “بهتر است روی نوار متری که استفاده میکنید ، از  -1اینچ-  تا -1/16اینچ-  عدد گذاری شده باشد، اینطور می توانید روی اندازه گیری تمرکز کنید و نه روی شمارش خط کشی های روی متر !

تصویر متر نواری

پیچ گوشتی دو سو / چهارسو

تصویر پیچ گوشتی

شان والش، پیمانکار عمومی و مدیرعامل Walcraft Cabinetry در اوهایو، می‌گوید: “چه وقتی که نیاز به سفت کردن لولای شل در خانه خود دارید ، چه زمانی که نیاز به چیزی برای مونتاژ یک اسباب بازی دارید و یا حتی عوض کردن باتری‌های یک وسیله ، این ابزار مقرون به صرفه ، آن چیزی است که دنبالش میگردید. پیچ گوشتی ، با یک سری دو طرفه ، (یک طرف دو سو و طرف دیگر چهارسو). به این شکل که  میتوان در صورت نیاز سری را از دسته ی پیچ گوشتی بیرون کشید و با برعکس کردن کردن آن و جا زدن دوباره  سر جای خودش،  از سمت دیگر آن استفاده کرد .

ست انبردست

یک مجموعه استاندارد شامل سه آیتم میباشد. انبردست های شش اینچی یا همان انبردست معمولی، انبر دم باریک و انبر سیم چین . کوین بوش، معاون عملیاتی mr.Handyman می‌گوید: «این ابزارها به شما اجازه می‌دهند تا بر روی هر آن چیزی که میخواهید مسلط شوید. سیم چین ها به ویژه در فضاهای تنگ و باریک به کارتان می آیند و اگر نیاز به بریدن سیمی داشتید . ایده آل هستند !

تصویر انبردست

انبر کلاغی

تصویر انبر کلاغی

این انبردست های قابل تنظیم ،  برای نگه داشتن اتصالات رزوه دار زیر سینک ، باز کردن دستگیره و یا شیر فلکه ها مناسب میباشند . والش می‌گوید : «انبر کلاغی برای تعمیرات مربوط به لوله‌کشی ، اولین ابزار مورد استفاده من هستند : برای جلوگیری از نشتی آب، تعویض سردوش یا گرفتن شیر فلکه ای که گیر کرده باشد . با این کار اهرم کافی برای چرخاندن آن را می توان فراهم نمود

مجموعه آچار بکس

یک آچار بکس ، مانند یک آچار معمولی کار می کند، فقط اینکه کارایی بیشتری دارد . به جای خرید ده ها آچار، می توانید یک دسته جغجغه با سوکت های متحرک در اندازه های مختلف خریداری کنید. یک آچار سوکت، با دسته جغجغه‌ ، به شما این امکان را می‌دهد که مهره یا پیچ را بدون این که بخواهید آچار را از جای خود بردارید ، بچرخانید. – بر خلاف وقتی که این کار را با آچار معمولی انجام میدهید – مثلا  زمانی که فضای کافی ، برای چرخاندن پیچ یا مهره ، در یک دایره کامل ، وجود ندارد. یک ست آچار بکس با 25 سوکت در اندازه های مختلف می تواند کافی باشد

آچار بکس

ترازیاب

تصویر تراز

جکسون به شما پیشنهاد می کند ، دو اندازه تراز را به جعبه  ابزار خود اضافه کنید. طول یکی باید شش تا هشت اینچ باشد و دیگری 120 سانت . او می‌گوید: «به طور مثال ، نوع کوتاه تر ، برای آویزان کردن عکس‌ها یا قفسه‌ها مناسب است.  و نوع بلند تر ،برای تراز چیز های بزرگتر ، مثلاً برای تراز کردن کابینت ها کنار هم ، و یا پروژه- ای مثل سنگ فرش کردن حیاط خانه تان 

کاتر

بوش می گوید: «لطفا از چاقوی آشپزخانه برای باز کردن جعبه ها استفاده نکنید. یک دسته

کاتر با تیغه های جمع شونده و قابل تعویض، می تواند مواد ضخیم از جمله مقوا، طناب، فوم،

تسمه های نواری و غیره را برش دهد.

تصویر کاتر

دریل شارژی با سری های قابل تعویض

تصویر دریل شارژی

در بین تمام ابزارهای برقی ، در خرید این مورد شک نکنید ، قیمت ها از حدود 35 دلار شروع

می شود و سازندگان ، معمولاً آنها را با باتری های قابل شارژ و  بادوام تولید می کنند. حتی اگر

مجبور هستید مقداری پول بیشتری بپردازید، پیشنهاد ما اینست که یک مجموعه کامل از

سرپیچ ها را تهیه کنید – سری مته ای ، سری چهارسو ، سری شش گوش، سری ستاره ای و …

تا آن را تا حد امکان تبدیل به یک چیز همه کاره کند . بوش می گوید، یک دریل شارژی خوب

به شما این امکان را می دهد که کار را بسیار کارآمدتر از دستتان خالی انجام دهید.

مجموعه آچارهای آلن

جکسون میگوید : ” اگر تا به حال، یکی از میز و صندلی ها و یا مبلمان برند ikea را تعمیر کرده

باشید، حتما با این ابزار کوچک آشنایی دارید .” سعی کنید آنها را جایی ممکن است در کنار هم

مرتب قرار دهید تا بهراحتی بتوانید اندازه ای را که نیاز دارید، پیدا کنید . اندازه های 8 و 12 از

جمله، پر استفاده ترین ها هستند.

تصویر آچار آلن

کیفی برای قرار دادن وسایل

تصویر کیف ابزار

میتواند یک سطل رنگ بزرگ  و یا یک کیسه برنج محکم باشد یا همینطور یک جعبه ابزار فلزی

طبقه بندی شده . به هر حال شما به چیزی برای قرار دادن وسایل خود داخل آن، احتیاج

دارید. پس میتوانید آن ها را با خود حمل کنید تا وقتی که لازمشان دارید ، کنارتان باشند. این

طور دیگر لازم نیست که کشو های آشپزخانه تان را به هم بریزید. پس کیف و کیت ابزار گزینه 

مناسبی هستش که خیال شما را از بابت تعمیرات وسایل مختلف راحت میکنه.

این مقاله در واحد تولید محتوای پیچار تهیه و تدوین گردیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 2 =