دسته‌بندی نشده

5 اخبار مهم هوش مصنوعی

تصویر مقاله 5 اخبار مهم هوش مصنوعی

در این مقاله با 5 اخبار مهم هوش مصنوعی که از مهمترین اخبار هوش مصنوعی تا این لحظه می باشد، بیشتر آشنا می شویم. گوگل (بزرگترین غول فناروری دنیا) در حال کار بر روی یک ربات چت هوش مصنوعی به نام “brad” است و همینطور در صدد افزایش استفاده از هوش مصنوعی در موتور جستجو گر خود نیز میباشد . این کمپانی همچنین 300 میلیون دلار در استارت آپ هوش مصنوعی “Antropic” سرمایه گذاری کرده است که به نظر میرسد پس از ظهور سریع “ChatGPT” و حرف و حدیث ها درباره ی مایکروسافت و توسعه ی برنامه هایش با استفاده از همین ربات ، این امر را برای تثبیت موقعیت خود به عنوان پیشتاز در فناوری هوش مصنوعی انجام داده باشد .

  1. Bard یک سرویس هوش مصنوعی مکالمه محور است که گوگل در ابتدا  آن را در دسترس کاربران آزمایشی خود قرار می دهد. ساندار پیچای، مدیرعامل شرکت مادر گوگل، آلفابت، می‌گوید : هنگامی که این ربات بازخورد های خود را دریافت کند و مشخص شود که بر اساس آنها عمل میکند ،گوگل آماده خواهد بود تا ربات Bard را در هفته‌های آینده به صورت عمومی عرضه کند.

 قابلیت هایی هوش مصنوعی ، که گوگل به موتور جستجوی خود اضافه می‌کند ، به جای پایبندی به رویکرد فعلی خود ، مبتنی بر ارائه یک پاراگراف ، آنهم صرفا از یک منبع مشخص در اینترنت ، مطالب آنلاین را برای پاسخ به سؤالات پیچیده تر ، با هم ترکیب خواهد کرد .

  1. مایکروسافت نیز در پاسخ به گوگل از موتورهای جستجوی Bing و Edge مبتنی بر هوش مصنوعی رونمایی کرد.

در 7 فوریه امسال، مایکروسافت اعلام کرد که یک چت بات هوشمند ، در کنار نتایج موتور جستجوی بینگ خود ، راه اندازی خواهد کرد. این هوش مصنوعی می تواند صفحات وب را خلاصه کند، منابع مختلف اطلاعات را با هم مقایسه کند، ایمیل بنویسد و همینطور چند مورد دیگر.

ساتیا نادلا، مدیر اجرایی مایکروسافت، میگوید: «این تکنولوژی تقریبا هر مدل از نرم افزاری را تغییر خواهد داد.»

به گفته مدیران مایکروسافت، موتور جستجوی “بینگ”جدید به کاربران کمک می کند تا نتایج جستجوهای خود را اصلاح کنند و همچنین نتیجه های مرتبط تر و به روزتری را به دست بیاورند.

موتور جستجوی جدید بینگ مایکروسافت ، فعلا  در پیش نمایش محدود و فقط بر روی رایانه های رومیزی فعال است و در هفته های آینده ، برای دستگاه های تلفن همراه نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

  1. ایالات متحده و کمیسیون اروپا ، نیرو های های خود را برای تسریع استفاده از هوش مصنوعی متحد می کنند .

ایالات متحده و اتحادیه اروپا توافق کرده‌اند که استفاده از هوش مصنوعی را ، در بهبود صنعت کشاورزی، مراقبت‌های بهداشتی، مدیریت بحران، پیش‌بینی آب و هوا و همینطور بهینه سازی شبکه برق افزایش دهند.

این پیمان جدید ، این امکان را فراهم میکند تا اطلاعات تبادل شده بین کشور ها ، توسط یک مدل مبتنی بر هوش مصنوعی تحلیل شوند . یکی از مقامات ارشد دولت ایالات متحده ، این توافق را ، اولین توافقنامه هوش مصنوعی بین ایالات متحده و اروپا توصیف می کند. این مقام می‌گوید: «داده‌های ایالات متحده در ایالات متحده باقی می‌ماند و داده‌های اروپایی نیز در همان جا باقی خواهد ماند، اما ما با استفاده از این تکنولوژی ، می‌توانیم مدلی بسازیم که با داده‌های اروپایی و آمریکایی صحبت کند . زیرا هرچه داده‌ها بیشتر و متنوع‌تر باشند، مدل بهتر و کارآمد تر خواهد بود.»

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده می گوید این همکاری “پیشرفت های مسئولیت پذیرانه ای را در هوش مصنوعی ، برای مقابله با چالش های بزرگ جهانی به همراه خواهد آورد”.

  1. با شدت گرفتن رقابت بین غول های فناوری ، مایکروسافت در صدد سرمایه گذاری بیشتر در OpenAI است.

مایکروسافت ، به منظور عمیق تر کردن روابط خود با استارت‌آپ مولد ربات چت ChatGPT ،  یک سرمایه‌گذاری “چند میلیارد دلاری” دیگر را ، در شرکت دانش بنیان OpenAI اعلام کرده است .

مایکروسافت ، شرکتی که به تازگی از یک تحول جدید در هوش مصنوعی صحبت به میان آورده است ، همچنان بر روی سرمایه گدازی که تقریباً چهار سال پیش روی OpenAI انجام داد ، استوار است .این شرکت  در گذشته که یک میلیارد دلار را برای استارت آپی که توسط ایلان ماسک و سام آلتمن تأسیس شده بود، اختصاص داد.

مایکروسافت اکنون “مرحله سوم” از همکاری خود را “از طریق یک سرمایه گذاری چند ساله و همینطور چند میلیارد دلاری”، از جمله توسعه ابررایانه اضافی و پشتیبانی رایانش ابری برای OpenAI اعلام کرده است.

  1. OpenAI و مایکروسافت از دادگاه می خواهند پرونده کدگذاری هوش مصنوعی را کنار بگذارد.

این شرکت ها به دادگاه فدرال سانفرانسیسکو گفته اند که شکایتی مبنی بر اینکه مایکروسافت، OpenAI و GitHub به طور نامناسبی از کد های متن باز درآمدزایی کرده اند تا سیستم های هوش مصنوعی خود را آموزش دهند، باید کنار گذاشته شود.

این مقاله در واحد تولید محتوای پیچار تهیه و تدوین گردیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − یازده =